Whole Group > Teacher in Role //
Classe entière > Enseignant.e en rôle
Explain to students that you are going to adopt the role of an elder in the community who uses the park every day: Mrs. Ahmed (change the name as relevant in your local community). Inform students that she grew up in the neighbourhood and has been helping care for the park for many years. Every spring, she leads a community clean-up to pick up garbage in our park. She played in the park when she was a little girl and now she looks after several children in the neighbourhood who play in the park often. She is paying a special visit to the classroom.
Expliquez aux élèves que vous allez jouer le rôle d'une personne âgée de la communauté qui utilise le parc tous les jours: Mme Ahmed (modifiez le nom en fonction de votre communauté locale). Informez les élèves qu'elle a grandi dans le quartier et qu'elle contribue à l'entretien du parc depuis de nombreuses années. Chaque printemps, elle organise un nettoyage communautaire pour ramasser les ordures dans notre parc. Elle jouait dans le parc lorsqu'elle était petite fille et s'occupe maintenant de plusieurs enfants du quartier qui jouent souvent dans le parc. Elle rend une visite spéciale à la classe.
Prompt: Why might she need to see us?
Invitation: Pourquoi a-t-elle besoin de nous voir ?
Begin the role play with a clear signal that you are now in role as Mrs. Ahmed, e.g., use a simple prop such as a scarf or name tag. Be welcomed by student greeters and sit in the specially-assigned seat. In role, improvise or use Appendix 7 - Elder Prompts (take out lines that are a call to action, and just have her tell her story for now).
Commencez le jeu de rôle en indiquant clairement que vous jouez le rôle de Mme Ahmed, par exemple en utilisant un simple accessoire tel qu'une écharpe ou un badge. Soyez accueilli(e) par les élèves qui vous accueillent et asseyez-vous à la place qui vous a été attribuée. Dans le rôle, improvisez ou utilisez l'Annexe 7 - Les messages des aînés (retirez les lignes qui appellent à l'action et laissez-la raconter son histoire pour l'instant).
After Mrs. Ahmed has shared her story, explain that there are others from the community that have also been affected by the ruin of the park and that they will also be coming in to share their stories.
Une fois que Mme Ahmed a raconté son histoire, expliquez que d'autres membres de la communauté ont également été touchés par la destruction du parc et qu'ils viendront eux aussi raconter leur histoire.
Whole Group > Shared Writing //
Classe entière > Écriture partagée
Out of role, invite students to complete the following information on a pre-set chart which has four categories running horizontally across the top of the page which read:
- What they liked to do in the park // Ce qu'iel aimé faire dans le parc
- How their life was affected by the park being ruined // Comment la destruction du parc a affecté leur vie
- Things that need to be fixed // Les choses à réparer
This chart will be revisited as new characters come in to share their stories and will be referenced later in the unit.
Whole Group > Teacher in Role as Visitors from the Community //
Classe entière > L'enseignant.e joue le rôle des visiteurs de la communauté
Next, have three more guests, in sequence, visit to share how they also use the park and how they've been affected by its destruction. See Appendix 8 - Park Friends Prompts for a synopsis of each person's story. Record the information you gather from each visit onto the chart.
Note: Classroom teacher may play all three roles or a community volunteer, student teacher, another staff member, parent helper or older student in another class may take on these roles.
Demandez ensuite à trois autres invités, dans l'ordre, de venir raconter comment ils utilisent eux aussi le parc et comment ils ont été affectés par sa destruction. Reportez-vous à l'Annexe 8 - Les messages des amis du parc pour obtenir un résumé de l'histoire de chaque personne. Inscrivez au tableau les informations recueillies lors de chaque visite.
Remarque : L'enseignant.e peut jouer les trois rôles ou un bénévole de la communauté, un élève-enseignant, un autre membre du personnel, un parent aidant ou un élève plus âgé d'une autre classe peut jouer ces rôles.
Whole Group > Discussion //
Classe entière > Discussion
Once the students have met the three other community members lead a brief summary discussion.
Une fois que les élèves ont rencontré les trois autres membres de la communauté, animez une brève discussion de synthèse.
Prompts:
- Does it seem fair to you that all of these people who rely on the park can no longer use it?
- CL What can citizens of a community do when something in their community needs fixing?
- Who can we take our problem to?
Invitations:
- Te semble-t-il juste que toutes ces personnes qui dépendent du parc ne puissent plus l'utiliser?
- CL Que peuvent faire les citoyens d'une communauté lorsque quelque chose dans leur communauté a besoin d'être réparé?
- À qui pouvons-nous soumettre notre problème?
If students say that they could go in and fix things, acknowledge that that's a potential solution and that we may indeed offer to help do some of the work but warn them that lifting heavy objects and dealing with broken glass is dangerous, and the materials to clean/rebuild are expensive.
Si les élèves disent qu'iles pourraient aller réparer les choses, reconnaissez que c'est une solution potentielle et que nous pourrions effectivement proposer d'aider à faire une partie du travail, mais prévenez-les qu'il est dangereux de soulever des objets lourds et de s'occuper de verre brisé, et que les matériaux pour nettoyer/reconstruire sont chers.
If students don't come up with the mayor/city councilor, tell them that when there is a problem with a building or park in a community, we go to the mayor to fix it.
Si les élèves n'évoquent pas le maire ou le conseiller municipal, dites-leur que lorsqu'il y a un problème avec un bâtiment ou un parc dans une communauté, nous nous adressons au maire pour qu'il le résolve.
Prompts: Since many people live in a city, we need a leader who is good at making decisions and coming up with solutions to problems. In Ontario, the people in the city vote for/get to pick the person who'll be their leader and part of their job is to listen to the people when they are making a decision.
Invitation : Étant donné que de nombreuses personnes vivent dans une ville, nous avons besoin d'un leader qui sait prendre des décisions et trouver des solutions aux problèmes. En Ontario, les habitants de la ville votent pour choisir la personne qui sera leur chef et une partie de son travail consiste à écouter les gens lorsqu'iel prend une décision.
Whole Group > Shared Writing In Role
In role as Mrs. Ahmed, thank the students for listening to the stories that you and your friends had to share. Explain that if the students really want to help, they need to get the mayor involved by writing a letter informing him/her about the problem and asking him/her to do something about it.
Tell the students that, as an active community member, you've had to write letters to the mayor before. CL Remind the students that when writing to a government official, it is important to use polite, formal language. Also, emphasize that it is important to be persuasive, as the mayor receives many letters requesting help every day.
Divide a piece of chart paper into three sections horizontally to represent the opening, the body and the closing of the letter.
In the opening of the letter, tell your students that you need to say who you are, what the problem is and what you would like the mayor to do.
In the body of the letter, have students refer to the chart they completed after the guest visits to review what needs to be fixed/repaired. For each item that needs repairing, have the students write a sentence or two explaining why it is important that it be fixed by describing how it is affecting people's lives. They can pull their arguments from the guest visitors' stories or from their own experience.
In the closing, be sure to thank the mayor for listening and offer to meet him if he has any questions.
Once the letter has been written, review it and see if it sounds convincing enough. Encourage students to replace neutral words with strong, passionate words to be more persuasive.
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