Primary/Junior: Choral Speaking Checklist
(Adapted from Swartz, Larry; Nyman, Debbie (2010) Drama Schemes, Themes & Dream: How to plan, structure and assess classroom events that engage all learners.)
The Student:
Criteria | Consistently | Sometimes | Not Yet |
---|---|---|---|
Experiments with pitch, pause, pace | □ | □ | □ |
Uses voices appropriately to convey mood | □ | □ | □ |
Contributes ideas to the presentation | □ | □ | □ |
Explores various ways to use sound and movement to enhance the presentation | □ | □ | □ |
Works cooperatively with others | □ | □ | □ |
Has a sense of audience | □ | □ | □ |
Descriptive Feedback/Comments:
Primaire/Junior : Liste de contrôle pour le chant oral
(Adapted from Swartz, Larry; Nyman, Debbie (2010) Drama Schemes, Themes & Dream: How to plan, structure and assess classroom events that engage all learners.)
L'élève :
Attentes | Habituellement | Parfois | Pas encore |
---|---|---|---|
fait des expériences avec la fréquence, les pauses et la cadence. | □ | □ | □ |
utilise sa voix pour communiquer l’état d’esprit | □ | □ | □ |
contribue les idées à la présentation | □ | □ | □ |
explore les façons variées d’utiliser le son et le mouvement pour améliorer la présentation | □ | □ | □ |
travaille en collaboration avec les membres du groupe | □ | □ | □ |
divertit l’audience | □ | □ | □ |
Les remarques/les commentaires: