Primary/Junior: Choral Speaking Checklist

(Adapted from Swartz, Larry; Nyman, Debbie (2010) Drama Schemes, Themes & Dream: How to plan, structure and assess classroom events that engage all learners.)

The Student:

Criteria Consistently Sometimes Not Yet
Experiments with pitch, pause, pace
Uses voices appropriately to convey mood
Contributes ideas to the presentation
Explores various ways to use sound and movement to enhance the presentation
Works cooperatively with others
Has a sense of audience

Descriptive Feedback/Comments:

Primaire/Junior : Liste de contrôle pour le chant oral

(Adapted from Swartz, Larry; Nyman, Debbie (2010) Drama Schemes, Themes & Dream: How to plan, structure and assess classroom events that engage all learners.)

L'élève :

 

Attentes Habituellement Parfois Pas encore
fait des expériences avec la fréquence, les pauses et la cadence.
utilise sa voix pour communiquer l’état d’esprit
contribue les idées à la présentation
explore les façons variées d’utiliser le son et le mouvement pour améliorer la présentation
travaille en collaboration avec les membres du groupe
divertit l’audience

Les remarques/les commentaires: