Played two people at a time in front of the class/ in a circle, or
in dyads
Player 1 (P1) mimes an object and offers it to P2 wishing him: "Happy Birthday"
P2 accepts the object, opens the gift and names the object: "It's a book!"
P1 justifies why he/she chose this gift: "I know you like to read, so I know you like to read, so I bought this book for you!
Students can be encouraged to specify to inspire richer dialogue richer dialogue: "This is the book, Clifford the Big Red Dog."

/////

Joué deux personnes à la fois devant la classe/ dans un cercle, ou en dyades.
J1 mime un objet et l’offre au J2 lui souhaitant: « Bonne fête »
J2 accepte l’objet, ouvre le cadeau et nomme l’objet: « C’est un livre! »
J1 justifie pourquoi il/elle avait choisi ce cadeau: « Je sais que tu aimes lire, alors, j’ai acheté ce livre pour toi! »
On peut encourager les élèves à spécifier pour inspirer du dialogue plus riche: « C’est le livre, Pain Doré. »