Say Their Name
- In a circle: one after the other (randomly)
- Player 1 (P1) must look another student in the eye, then leave their place in the circle to go to the other person. P1 says Player 2 (P2)'s name to take their place.
- Students practice maintaining eye contact
- After several rounds, the teacher can give challenges, e.g., "Say his name like he ate your entire birthday cake." / "Say her name like she lost your dog."
Extension 1
- Use emojis to inspire emotions that will guide the way in which the player says the name of their partner.
- Staying with the same emoji for multiple turns, ask students to try different techniques to express the emotion (a calm anger, for example)
- Emojis (copy and paste) https://www.getemoji.com/
Extension 2
Integrate vocabulary (Pretend to be ______ while saying ...)
- an animal
- a colour
- an athlete
- etc.
Extension 3
- In the circle: P1 must look at someone (P2) in the eyes, then leave their spot, and they must say the name of P2 in a particular ton (their choice).
-
P2 responds in a way that justifies the tone of P1 and which shows their relationship. For example:
- P1 (angry): "Stephanie!!"
- P2 (exhasperated): "Mooom, I'll clean my room tomorrow!"
- Creating a list of relationships with the students can help them to show different relationships, other than parent/child/sibings (for example, doctor/patient)
-
If a student hesitates to respond or needsd help:
- P1 (sad): "Joshua!"
- Tea'cher: "Who is this person?"
- P2: "They are my friend."
- Teacher: "Why are they so sad?"
- P2: "Because I forgot their birthday!"
Dis son nom
- Dans un cercle: l’un après l’autre (au hasard)
- Le premier joueur (J1) doit regarder un autre élève dans les yeux, puis quitter sa place dans le cercle pour aller jusqu’à l’autre personne. J1 dit le nom de Joueur 2 (J2) pour prendre sa place.
- Les élèves pratiquent à maintenir le contact visuel
- Après plusieurs tours, l’enseignant peut donner des défis, ex: « Dis son nom comme s’il a mangé tout ton gâteau d’anniversaire. » / « Dis son nom comme si elle a perdu ton chien. »
Extension 1
- Utilise des émojis pour inspirer des émotions qui vont guider la façon dont un joueur va dire le nom de son partenaire de jeu.
- En restant sur la même émoji pendant plusieurs tours, on demande aux élèves d’essayer des différentes techniques d’exprimer les émotions (une colère tranquille, par exemple)
- Les emojis (copier et coller): https://www.getemoji.com/
Extension 2
Intégrez le vocabulaire (Fais semblant d’être ___ en disant…)
- un animal
- une couleur
- un athlète
- etc.
Extension 3
- Dans le cercle: J1 doit regarder quelqu’un (J2) dans les yeux, puis quitter sa place, et doit dire son nom dans un ton particulier (son choix).
-
J2 répond d’une façon qui justifie le ton de J1 et qui montre leur rapport, ex:
- J1 (fâché): « Stéphanie!! »
- J2: « Mamaaan, je vais ranger ma chambre plus demain! »
- Créer une liste de rapports avec des élèves peuvent les aider à montrer des différents rapports, autres que parent/enfant/ frère/ sœur, ex. médecin/ patient
-
Si un élève hésite à répondre/ a besoin de l’aide:
- J1 (triste): « Joshua! »
- L’enseignant.e: « C’est qui, cette personne? »
- J2: « C’est mon ami »
- L’enseignant.e: « Pourquoi est-il si triste? »
- J2: « Parce que j’ai oublié son anniversaire! »