Big IdeaYoung children have an innate openness to artistic activities. |
La Grande IdéeLes jeunes enfants ont une capacité innée à faire des activités artistiques. |
Learning GoalsBy the end of this lesson, students will
|
Buts de l'apprentissageÀ la fin de cette leçon, les élèves commenceront à
|
Instructional Components and Context
Terminology
|
Terminologie
|
Materials
- Picture books about how animals move (examples include but are not limited to: Step Gently Out by Helen Frost, Animal Boogie by Debbie Harter and Fred Penner, Bugs On The Move by Charlotte Guillain, Animals Move Like This by Bobbie Kalman)
- Utilisez ces ouvrages ci-dessus (en anglais) pour faire une promenade en images racontée par l'enseignant comme lecture partagée :
- Ganeri A. & Taylor K. (1992). Les animaux se déplacent. Éditions Gamma ; Héritage.
- Zommer Y. & Taylor B. (2018). Nos incroyables animaux marins. Glénat jeunesse.
- Picture cards or photographs of many different animals
- Camera, iPad or video recorder - optional
A note of caution.... // Attention....
Dance play is a fragile thing, prone to falling apart if it’s too closely followed. Children value the attention of adults but they can also abandon their play when they feel that adults are asking too many questions or are getting too involved. It is critical that teachers make documentation (photography, transcribing dialogue) part of their everyday classroom routine so that it is unremarkable and that, whenever possible, they not interrupt children’s play. In the Reggio Children book, Dialogue with Places, the educators share how the children’s enthusiasm for dance creation died when the adults pushed them to create a formal, choreographed dance. There is a real risk that too much direct instruction can suck the magic out of dance play.
Le jeu de danse est une chose fragile, susceptible de s'effondrer s'il est suivi de trop près. Les enfants apprécient l'attention des adultes, mais ils peuvent aussi abandonner leur jeu s'ils ont l'impression que les adultes posent trop de questions ou s'impliquent trop. Il est essentiel que les enseignants insèrent la documentation (photographie, transcription des dialogues) dans la routine quotidienne de la classe (afin qu'elle soit banale) et que, dans la mesure du possible, ils n'interrompent pas le jeu des enfants.
Learning Experience // L'expérience d'apprentissage
Activity Overview // Survol de l'activité
Young children are naturally curious about the world around them. They are particularly interested in the habits and behaviours of animals in all different environments. Young children are also natural movers. They are open to new ways to move their body without inhibition. This provides the perfect environment to begin exploring the elements of dance and to begin to teach some structures like mirroring and flocking. These structures will help young children to create their own dance through play and experimentation.
The following are a series of mini-lessons that can take place in large and small groups that lead to a whole group flocking experience inspired by the movement of animals.
Les jeunes enfants sont naturellement curieux du monde qui les entoure. Ils sont particulièrement intéressés par les habitudes et les comportements des animaux dans tous les environnements. Les jeunes enfants sont également très actifs. Ils sont réceptifs aux nouvelles façons de bouger leur corps spontanément et sans complexe. C'est l'environnement idéal pour commencer à explorer les éléments de la danse et à enseigner certaines structures telles que le jeu de miroir et le flocage. Ces structures aideront les jeunes enfants à créer leur propre danse par le jeu et les expériences.
Voici une série de mini-leçons qui peuvent se dérouler en petits et grands groupes et qui mèneront à la création d'une expérience de flocage en groupe entier, inspirée par le mouvement des animaux.