Mini Lesson 1: Character/Role

As students are playing in the dramatic play centre, observe from a distance to understand what shape the drama is taking. Look particularly at the storyline and what character each student has taken on. As you see the dramatic play unfold ask students to freeze in a tableau. Use thought-tracking to have students dig deeper into their role. Tap frozen students on the shoulder, and prompt students to further explore a character trait or emotion. Students can communicate their response verbally while remaining in role.

Mini leçon 1 : Le personnage/rôle

Pendant que les élèves jouent dans le centre de jeu dramatique, observez à distance pour mieux comprendre la nature de la pièce. Observez en particulier l'intrigue et le personnage choisi par chaque élève. Au fur et à mesure que la pièce se déroule, demandez aux élèves de se figer dans un tableau. Utilisez la poursuite des pensées pour encourager les élèves à développer plus profondément leur rôle. Tapez sur l'épaule des élèves figés et encouragez-les à explorer un trait de caractère, ou une émotion. Les élèves peuvent exprimer leur réponse verbalement tout en restant dans leur rôle.