Mini Lesson 2: Focus and Emphasis

Invite students to document their own learning in the dramatic centre by using picture making. Picture making requires students to work independently or in groups to create pictures depicting the drama. This should include the central theme or problem. Students can use these pictures as a springboard to further develop the drama the next day, or teachers can use it to further provoke the direction of the drama by sharing it with the class. Working independently or in groups, students can draw their picture either as a single illustration or a series of drawings to create a storyboard. Additionally words can be added by the student or teacher to further explain the theme/problem. Students might also use photography to create documentation related to their dramatic play.

Mini leçon 2 : La Concentration et l’attention

Demandez aux élèves de noter leur propre apprentissage dans le centre dramatique en utilisant la création d'images. La création d'images demande aux élèves de travailler seuls ou en groupes pour créer des images illustrant la pièce de théâtre. Ces images doivent comprendre le thème ou le problème central. Les élèves peuvent utiliser ces images comme un point de départ pour développer la pièce le lendemain, ou les enseignants peuvent s'en servir pour déterminer la direction de la pièce en la partageant avec la classe. Travaillant seuls ou en groupes, les élèves peuvent dessiner leur image sous la forme d'une illustration unique ou d'une série de dessins pour créer un schéma narratif. En plus de ces dessins, des mots peuvent être ajoutés par l'élève ou l'enseignant pour expliquer davantage le thème/problème. Les élèves peuvent également utiliser la photographie pour créer une documentation liée à leur pièce de théâtre.