Mini Lesson 5: Relationship

While students are engaged in dramatic play, teachers should observe the drama to identify the characters that are part of the drama. To build depth among the characters, and to avoid parallel play, teachers can incorporate a prop/object that requires students to interact with one another. This object must be carefully selected by the teacher in order to build on the previous character relationships. Items whose purpose is not immediately clear, that cause students to pause and think or ask questions, will require them to communicate with each other, thereby strengthening the relationships between their characters.  

Mini leçon 5 : La relation

Pendant que les élèves participent au jeu dramatique, les enseignants devraient observer le déroulement de la pièce pour identifier les personnages créés pour l'histoire. Pour développer davantage les personnages et pour empêcher les jeux parallèles, les enseignants peuvent ajouter un accessoire/objet qui nécessite l'interaction des élèves. Cet objet doit être choisi avec soin par l'enseignant afin de renforcer les relations entre les personnages. Les objets dont l'objectif n'est pas évident, qui entraînent les élèves à hésiter ou à poser des questions, les obligeront à communiquer entre eux, ce qui renforcera les relations entre leurs personnages.