Critical Learning // Apprentissage essentiel
Everyday gestures can be explored using a variety of spatial pathways.
Les gestes de la vie quotidienne peuvent être explorés à l'aide d'une variété de chemins spatiaux.
Guiding Questions // Questions directrices
How does your particular gesture and/or movement phrase change each time a different pathway is used?
Comment votre geste particulier et/ou votre séquence de mouvement changent-ils à chaque fois qu'un chemin différent est utilisé ?
Learning Goals // Buts d'apprentissage
At the end of this lesson students will be able to:
- Show that they understand how to use many different pathways in their movement explorations
- Show that they have reflected on how using a variety of pathways with the same gesture can change the feeling of the movement or how it is communicated.
À la fin de cette leçon, les élèves seront capables de :
- de montrer qu'ils comprennent comment utiliser de nombreuses voies différentes dans leurs explorations du mouvement
- de montrer qu'ils ont réfléchi à la manière dont l'utilisation d'une variété de voies avec le même geste peut changer la sensation du mouvement ou la manière dont il est communiqué.
Instructional Components
Readiness
Students should be familiar with the Think/Pair/Share strategy and should have some experience with the elements of dance.
Terminology // Terminologie
- Pathways // Les trajets
- Movement phrase // Phrase de mouvement, une séquence de mouvement
Materials
- Chart paper to create anchor chart of students' favourite activities
- Large Sticky note pad: one sheet per student
- Pencils for students
- Chart paper to adhere sticky notes to
- Photos of playground games or activities (if needed)
Approximately 15 minutes
Minds On // Marche en esprit |
Pause and Ponder |
Whole Class > Building Block Game //
|
Assessment for Learning (AfL)Observe the common or comfortable patterns and directions that students use when moving Observe the common or comfortable connections that are made amongst the students Observe and make mental notes on oral participation Side-coach by prompting students to experiment with both big and small movements Observe and provide feedback on favourite pathway choices and check for understanding Observe responses to individual reflections Assessment as Learning (AaL)Student self-reflection about the creation of the dance pieces. Differentiation (DI)Pictures of various playground activities or games from various cultures may be used. Quick TipBrainstorming for the activity chart can also revolve around other topics: morning routines, bedtime routines, sports or other cross curricular topics. Photos may be used for visual learners or to begin brainstorming in Minds On |
Approximately 15 minutes
Action! |
|
Individual > Exploring Pathways // Individu > Explorer des trajetsAsk students to find a place in the room. Have them think about what a movement phrase for riding a bike on a straight sidewalk might look like. Prompts:
Have students imagine that these 3 sidewalks are now together. Ask them to move around the room as if they were riding their bikes on these three sideways. Once they are comfortable doing that, have them abstract the movements. Demandez aux élèves de se placer dans la salle. Demandez-leur de réfléchir à ce que pourrait être une phrase de mouvement pour faire du vélo sur un trottoir droit. Invitations :
Demandez aux élèves d'imaginer que ces trois trottoirs sont maintenant réunis. Demandez-leur de se déplacer dans la salle comme s'ils faisaient du vélo sur ces trois trottoirs. Une fois qu'ils sont à l'aise, demandez-leur d'abstraire les mouvements. Prompt: Can you make that movement bigger? Smaller? In a different direction? Faster, slower? Explain that they have just created a movement phrase. Invitation : Peux-tu agrandir ce mouvement ? Plus petit ? Dans une autre direction ? Plus vite, plus lentement ? Expliquez-leur qu'iels viennent de créer une phrase de mouvement. Individual > Creating a Movement Phrase based on a Playground Game //
|
|
Approximately 25 minutes
Consolidation |
|
Small Group > Sharing Dance Pieces //
|