Digital Photo Instructions
Here is a short sampling of considerations when taking digital photos with children.
- Pre-teach students how to use cameras and safety hints such as wearing the wrist strap.
- Pre-teach students the following terms and techniques:
- Zoom In
- Zoom Out
- Close-up
- Long Shot
- Mid Shot
- Bird’s Eye View
- Worm’s Eye View
- Use sample photos to learn the terms. Possible Reference Books to teach terms:
- A Closer Look by Mary McCarthy
- The Ant Bully by John Nickle
- I Saw an Ant on the Railway Track by Joshua Prince and Macky Pamintuan
- Hey! Little Ant by Phillip M. Hoose, Hannah Hoose, and Debbie Tilley
- Invite students to frame their photo in advance by storyboarding and drawing the photo they plan to take.
- Invite students to frame their photo in advance on site by using their index finger and thumb on opposing hands to form a “finger frame” to look through and have a viewfinder through their own hands.
- Buddy students up and bring a volunteer if possible to help with the cameras.
Websites for Media Literacy Reference:
- https://digital-photography-school.com/13-lessons-to-teach-your-child-aboutdigital-photography
- http://www.media-awareness.ca/english/teachers/media_literacy/index.cfm
Instructions pour la photo numérique
Voici un survol des considérations pour enseigner la photo numérique aux enfants :
- Pré-enseigner aux élèves l'utilisation des appareils photo et les conseils de sécurité tels que le port de la dragonne (le cas échéant).
- Pré-enseigner aux élèves les termes et techniques suivants :
- Zoom avant
- Zoom arrière
- Gros plan
- Plan long
- Plan moyen
- Vue d'oiseau
- Vue du ver
- Utiliser des exemples de photos pour apprendre les termes. Ouvrages de référence possibles pour enseigner les termes:
- https://www.cinoche.com/films/le-tyran-des-fourmis
- Lecture sur YouTube : Petite fourmi de Martine Bourre
- Lecture sur YouTube : L'éléphant et la fourmi
- Invitez les élèves à cadrer leur photo à l'avance en réalisant un story-board et en dessinant la photo qu'ils prévoient de prendre.
- Invitez les élèves à cadrer leur photo à l'avance sur place en utilisant leur index et leur pouce sur des mains opposées pour former un "cadre de doigt" à travers lequel ils pourront regarder et avoir un viseur à travers leur propre main, comme un viseur.
- Regroupez les élèves et faites appel à un bénévole si possible pour aider avec les appareils photo.
Consultez les sites web indiqués dans la section anglaise du présent document.