Instructions
- To be done individually.
- Think back to the class presentations and choose one of the personal stories created OR use the story of Meaghan How. Keeping that story in mind, complete one of the activities in columns 1-3.
- You may choose any of the activities in the Create columns 1-3, or * design your own activity.
- You must choose one of the Become Informed and Actively Engaged activities in column 4.
Create:
MAY DO (Select One)
Become Informed and Actively Engaged:
MUST DO (Select one)
Verbal/Linguistic
Write a poem that reflects the person’s journey in the story.
Logical/Mathematical
Create a time line that represents this person’s journey.
Visual/Spatial
Draw a comic strip with captions that explains the personal journey of this person.
Option A
Find a current news article about immigration. Bring it to class and share key highlights in a written or oral summary.*
Interpersonal
Interview this person as if you are a radio talk show host.
***********
Free Choice
***********
Body Kinesthetic
Re-create the person’s journey of emigration through dance.
.
Musical/Rhythmic
Write a song that reflects the person's journey.
Naturalist
Compare the natural environment (e.g. the landscape, the geography, weather) of the home this person left to the natural environment of Canada. Include advantages and disadvantages of living in both places in terms of weather, geography and landscape.
Intrapersonal
Write a letter in role as this person. This letter could be to a friend or family member, and should describe key highlights of the journey from departure to arrival.
Option B
View the video
“Combatting Immigration Fraud: Becoming Canadian”: https://youtu.be/bZodc_sT9-o?si=yl6vB7ABN_D08e3y
Respond to any of the three questions below** in written format, or show the video to the class and present your response orally.
*Sample article: Government of Canada will welcome more economic immigrants in 2010, Stopping Immigration Won't Fix Canada's Housing Crisis, Canada's population grew by record 1 million in 2022, spurred by international migration
**Answer the following critical literacy questions:
- What is this video about? What does Citizenship and Immigration Canada want us to know?
- What do the images and words suggest to you?
- How are the people in this video represented?
- In whose interest is this video created? Who benefits from this video?
- What view of Canada is this video presenting?
- How might it be different if it was created by someone else?
Les instructions
À faire individuellement.
- Repensez aux présentations de la classe et choisissez l'une des histoires personnelles créées OU utilisez l'histoire de Meaghan How. En gardant cette histoire à l'esprit, réalisez l'une des activités des colonnes 1 à 3.
- Vous pouvez choisir n'importe quelle activité dans les colonnes “Créer”, ou concevoir votre propre activité.
- Vous devez choisir l'une des activités "S'informer s'engager activement" de la colonne 4.
Créer :
FACULTATIF (Sélectionner une option)
S'informer et s'engager activement :
OBLIGATOIRE (À choisir)
Verbal/Linguistique
Rédigez un poème qui reflète le parcours de la personne dans l'histoire.
Logique/Mathématique
Créez une ligne du temps qui représente le parcours de cette personne.
Visuel/Spatial
Dessinez une bande dessinée légendée qui explique le parcours personnel de cette personne.
Option A
Trouvez un article d'actualité sur l'immigration*. Apportez-le en classe et faites-en un résumé écrit ou oral.
Interpersonnel
Interrogez cette personne comme si vous étiez un animateur d'émission de radio.
**********
Choix libre
**********
Corps kinesthésique
Utiliser la danse pour recréer le voyage d'émigration de la personne.
.
Musical/Rhythmique
Écrivez une chanson qui reflète le parcours de la personne.
Naturaliste
Compare the natural environment (e.g. the landscape, the geography, weather) of the home this person left to the natural environment of Canada. Include advantages and disadvantages of living in both places in terms of weather, geography and landscape.
Intrapersonnel
Rédigez une lettre en jouant le rôle de cette personne. Cette lettre pourrait être adressée à un ami ou à un membre de la famille et devrait décrire les principaux points forts du voyage, du départ à l'arrivée.
Option B
Visionner la vidéo "Lutter contre la fraude en matière d'immigration" :
Répondez à l'une des questions ci-dessous** par écrit ou montrez la vidéo à la classe et présentez votre réponse oralement.
*Articles d'actualité modèles : Le secteur agricole aura besoin de 30 000 travailleurs d’ici 2033, Le chemin Roxham est désormais fermé, Forcés de grandir trop tôt : des enfants d’immigrants ouvrent les factures
**Répondez aux questions d'alphabétisation critique suivantes :
- De quoi parle-t-elle cette vidéo? Qu'est-ce que Citoyenneté et Immigration Canada veut que nous sachions?
- Que vous suggèrent les images et les mots?
- Comment les gens sont-ils représentés dans cette vidéo?
- Quel est le public ciblé par la vidéo? Qui bénéficie de cette vidéo?
- Quelle vision du Canada cette vidéo présente-t-elle?
- En quoi serait-elle différente si elle avait été créée par quelqu'un d'autre?